DIRECTRICE :
Myriam Boussahba-Bravard
Mél : myriam.boussahba-bravard@univ-lehavre.fr
DIRECTEUR ADJOINT :
David Charles
Mél : david.charles@univ-lehavre.fr
SECRÉTARIAT :
David Pareÿt
david.pareyt@univ-lehavre.fr
Horaires :
Du lundi au jeudi de :
7h45-12h00 12h45-17h
Le vendredi :
08h15 -12h00
Téléphone : 02 32 74 41 60
ADRESSE POSTALE :
Université Le Havre Normandie
UFR LSH
GRIC
25 rue Philippe Lebon
BP 1123
76063 Le Havre Cedex
France
Accueil > Revues > Revue du GRIC : EOLLES (Epistemological Others, Languages, Literatures, Exchanges and Societies)
publié le , mis à jour le
Elizabeth Durot-Boucé Université du Havre
Un an déjà…
Donna Spalding Andréolle Université du Havre
Avant-propos
Zachary Baqué Université Toulouse II – Le Mirail
“WHAT WE WERE REALLY DOING IN ‘NAM” : FILM AS POLITICAL ACTIVISM DOCUMENTARIES
ON AND AGAINST THE VIETNAM WAR
Claire Dutriaux Université Paris IV – Sorbonne
« THE MEASURE OF A [BLACK] MAN » : SIDNEY POITIER, LA CONTESTATION AFRO-AMÉRICAINE
ET SES LIMITES DANS LE CINEMA HOLLYWOODIEN
DES ANNEES CINQUANTE A LA FIN DES ANNEES SOIXANTE
Jean Foubert Université Paris VII – HIMAN
ZABRISKIE POINT DE MICHELANGELO ANTONIONI (1970)
Monica Michlin Université Paris IV – Sorbonne
‘GIVE YOURSELVES OVER TO ABSOLUTE PLEASURE’ : THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW’S QUEERING OF COUNTERCULTURE FILM
Jean du Verger ENSMM Besançon
COUNTERCULTURAL TOPICS AND VISUAL ECHOES IN THE PRISONER (1967), PLANET OF THE APES (1968-1973) AND JOHN FROM CINCINNATI (2007)
Dennis Tredy Université Paris III – Sorbonne Nouvelle
“THOSE WERE THE DAYS…” : ALL IN THE FAMILY AND THE ‘PRIMETIMING’ OF U.S. DIVERSITY AND COUNTERCULTURE
Claudie Servian Université Stendhal Grenoble III
MANIFESTATIONS VISUELLES DE LA CONTESTATION CHEZ LES CHOREGRAPHES AMERICAINS
DES ANNEES SOIXANTE
Fiches de lecture
Anne Crémieux (Université Paris Ouest Nanterre) et Géraldine Chouard (Université Paris Dauphine)
THE POWER OF IMAGES – HOW THE BLACK PANTHER PARTY BECAME ICONIC
Donna Spalding Andréolle Université du Havre
IMAGES OF PROVOCATION : CREATIVE REVOLTS OF THE SECOND WAVE FEMINIST MOVEMENT
OF THE 1960 AND 70S